خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 18:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛

طرح ساماندهی کارکنان دولت؛ از مهم‌ترین طرح‌هایی که مجلس یازدهم پیگیری و تصویب کرد

محسن زنگنه با اشاره به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس؛ گفت: یکی از قوانین بسیار مهمی که مجلس یازدهم پیگیری می‌کرد، بحث ساماندهی کارکنان دستگاه‌های دولتی بود که رفت و برگشت‌هایی بین مجلس با دولت و شورای نگهبان داشت و در نهایت تصویب شد.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از قوانین بسیار مهمی که مجلس یازدهم پیگیری می‌کرد، بحث ساماندهی کارکنان دستگاه‌های دولتی بود که رفت و برگشت‌هایی بین مجلس با دولت و شورای نگهبان داشت و در نهایت به جهت تامین نظر شورای نگهبان و خروج از اخطار اصل 75 قانون اساسی، یعنی ایجاد هزینه مالی برای دولت، ایرادات اصلاح و تصویب شد.



زنگنه ادامه داد: براساس این مصوبه، مقرر شد تمامی نیروهای دولتی که تا قبل از 1402 با دولت - یعنی با همه دستگاه‌های مشمول ماده 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه همکاری داشته‌اند و در طول سال 1402 هم همکاری خود را ادامه داده‌اند، بعد از اتمام قرارداد این کارکنان با شرکت‌هایی که در حال حاضر به صورت شرکتی و صرفاً در فعالیت‌های حجمی با آن‌ها قرارداد دارند، قرارداد مستقیم و به صورت یکساله با خود دستگاه‌ها منعقد شود.



وی افزود: در پایان هر سال هم براساس سنجش‌هایی که دستگاه‌ها انجام می‌دهند، این قرارداد قابل تمدید است. یعنی عملاً از ابتدای سال 1403 به تدریج با پایان یافتن قراردادهای شرکتی با شرکت مربوطه، قرارداد این کارکنان به قردارداد یک ساله دولتی منتقل می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 375481
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار